تراکتور

به گزارش خبرگزاری تراکتور به نقل از پدال نیوز: در سه ماهه اول امسال ۲۰۰.۱ هزار دستگاه انواع سواری تولید شد که با توجه به تولید ۱۸۴.۶ هزار دستگاه در سه ماهه اول ۱۳۹۸، در این حوزه با افزایش تولید ۸.۴ درصدی مواجه بودیم.

همچنین در زمینه تولید وانت ۱۵ هزار و ۹۴۳ دستگاه در سه ماهه اول امسال تولید شد و میزان تولید در سه ماهه اول سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۷۵ دستگاه بوده که افزایش تولید ۲۲.۹ درصدی داشته است.

در زمینه تولید کمباین و تراکتور نیز به ترتیب افزایش تولید ۵.۷ و ۱.۵ درصدی داشته‌ایم.

در سه ماهه اول امسال، ۹۳ دستگاه کمباین و ۴۳۵۰ دستگاه تراکتور تولید شد و رقم تولید کمباین و تراکتور در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۸۸ و ۴۲۸۴ دستگاه بوده است.

در زمینه تولید لاستیک خودرو، نئوپان و فیبر نیز به ترتیب افزایش تولید ۳۰.۱،۲۰.۹ و ۰.۲ درصد بوده است.

در سه ماهه امسال ۶۲.۷ هزار تن لاستیک خودرو، ۲۱۲ هزار متر مکعب نئوپان و ۳۲۰.۳ هزار متر مکعب فیبر تولید شد که این رقم در مدت مشابه پارسال (۱۳۹۸) به ترتیب ۴۸.۲ هزار تن لاستیک خودرو، ۱۷۵.۳ هزار متر مکعب نئوپان و ۳۱۹.۶ هزار متر مکعب فیبر بوده است.

\r\n

 

\r\n

\"افزایش

\r\n

 

\r\n

تایر ۵۰ درصد گران شد

\r\n

با اعلام سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر، مصوبه افزایش نرخ ابلاغ و از چهارشنبه، ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۹ اجرایی می‌شود. براساس این مصوبه و با توجه به عوامل موثر بر نرخ تمام شده تایرهای داخلی، تایر ۵۰ درصد گران‌تر می‌شود.

\r\n

رییس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران اعلام کرده بود که با توجه به افزایش نرخ ارز، تولید لاستیک با قیمت‌های قبلی صرفه اقتصادی ندارد و اتحادیه تولیدکنندگان تایر افزایش ۸۰ درصدی قیمت تایر را خواستار هستند. با تصمیم وزارت صمت، مسئولان ستاد بازار و تولیدکنندگان تایر، مقرر شد که برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش نرخ تایر در دو مرحله اجرایی شود. براساس تازه‌ترین تصمیم تایرسازان و ستاد تنظیم بازار، ۵۰ درصد به قیمت رسمی تایر اضافه می‌شود.

\r\n

ماجرای گران شدن ۵۰ درصدی قیمت تایر چه بود؟

\r\n

سخنگوی انجمن تایرسازان گفت: ظاهرا مصوبه‌ای صادر شده ولی هنوز به ما ابلاغ نشده است.

\r\n

مصطفی تنها با بیان اینکه برای تجدید نظر در مبنای قیمت گذاری تایر مکاتباتی انجام شده است، گفت: تایر سازان در رفت و آمد هستند و اطلاعاتشان را رد و بدل می‌کنند اما هنوز چیزی مشخص نشده است. هنوز میزان افزایش قیمت نهایی نیست و نمی‌توان گفت تایر چقدر گران می‌شود.

\r\n

مکاتباتی برای تجدید نظر در مبنای قیمت گذاری تایر با توجه به شناور بودن قیمت مواد اولیه مطرح است که اوایل هفته آینده مشخص می‌شود.

\r\n

جزئیاتی درباره خرید لاستیک‌های دولتی

\r\n

پایین بودن قیمت لاستیک‌های دولتی نسبت به بازار آزاد ممکن است سبب رواج دلالی شود که دولت در این رابطه تصمیمی اخذ کرده است. به این صورت که رانندگان تنها به تهیه حداکثر دو حلقه لاستیک در سال هستند. در واقع مالک یک خودرو نمی‌تواند در یک سال بیشتر از دو حلقه لاستیک دولتی خریداری کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که با ثبت نام در دو سایت توزیع لاستیک دولتی قادر به خرید چهار حلقه لاستیک خواهید بود.

\r\n

دو شرکت از تولیدکنندگان لاستیک در کشور موظف‌اند که ۱۰ تا ۱۵ درصد از مجموعه موجودی خود را به لاستیک دولتی اختصاص دهند. برای ثبت نام می‌توانید یکی از دو روش حضوری و غیر حضوری را انتخاب کنید پیشنهاد می‌شود به دلیل شیوع کرونا از مراجعه حضوری بپرهیزید و الز طریق سایت‌ها نسبت به تهیه لاستیک دولتی اقدام کنید.

\r\n

مدارک لازم برای خرید لاستیک دولتی

\r\n

    \r\n

  • برگ سبز خودرو
  • \r\n

  • کارت ملی مالک
  • \r\n

  • کارت ماشین\r\n

    قیمت لاستیکی دولتی چقدر است؟

    \r\n

    به دلیل نوسانات بازار نمی‌توان نرخ دقیقی از لاستیک‌های دولتی ارائه کرد اما آمارها نشان می‌دهد که همیشه قیمت لاستیک‌های دولتی نسبت به نمونه‌های بازار آزاد تفاوت قیمت چشم گیری داشته است.

    \r\n

    اطلاعیه جدید درباره توزیع لاستیک دولتی

    \r\n

    در روزهای گذشته اعلام شده بود که متقاضیان دریافت لاستیک سواری با مراجعه به سایت جامع تجارت، ثبت نام کنند؛ سپس اعلام شد که نیاز به ثبت نام نیست و افراد باید به سامانه تخصیص تایر مراجعه کنند (ثبت نام آغاز نشده است).

    \r\n

    در سایت جامع تجارت اطلاعیه‌ای به شرح زیر آمده است:

    \r\n

    «به اطلاع می‌رساند در حال حاضر نیاز به ثبت نام در سامانه جامع تجارت جهت دریافت تایر سواری وجود ندارد. پس از تخصیص سهمیه تایر سواری (حدود ۲ ماه آینده) اطلاع رسانی لازم صورت گرفته و امکان دریافت تایر از طریق سامانه kala.ntsw.ir  فراهم می شود».

    \r\nپی نوشت: با گرانی لاستیک دغدغه ای تازه برای کشاورزان ایجاد شده است و ما مانده ایم چگونه درد دل پدران زمین را به گوش صاحبان امر برسانیم.

  • \r\n

  • لینک خبر حاوی چالش جدید گرانی مجدد تراکتور ( https://bitn.ir/6cKuS )
  • \r\n

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *